lördag 31 oktober 2009

Har jag blivit julgalen?


Har jag blivit julgalen?
Ja,jag tror det,men jag lider inte
speciellt mycket av det.
Snarare tvärtom,det är riktigt
trevligt att längta till
adventspyntets tid,och snart är det
dax.

Idag har startskottet gått för julmusik
här i Grönskogska villan.
Peter Jöback blev den första,
sonen tittade på mej(tror han idiotförklarade
mej också).
-Varför köper du en sån här tidning(julmagasin),
det är ju bara julsaker i????
Just det,det är ju grejen,liksom.


Planerar för fullt hur jag ska pynta,det måste
ju planeras noga,annars blir inte allt
klart.
Visar en bild från förra året,för att spä på
julstämningen litegrand.
Kram på er och trevlig vecka.
Anette

18 kommentarer:

  1. Hejsan
    Nämen nu har du hunnit göra att till inlägg sen jag var in här och skrev i ditt förra för några timmar sen.
    Men oj så mysigt du har på julen, inte konstigt du längtar efter att få börja. Hur gammal är sonen tro?
    Jag har inte ännu börjat tänka på det, men när det väl börjar så är det kul.Ja jag tog två små granar i går i skogen, så lite tänker jag.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Det är nog bara trevligt att vara julgalen :o)
    Tiden går så snabbt så det dröjer inte länge innan vi får ta fram julsakerna och börja pynta!

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag har drabbats av samma galenskap. Är dunderförkyld nu och har suttit inne och pysslat smällkarameller och julstrutar ;). Julmusiken har jag inte satt på än, men de första julmagasinen är inköpta och flitigt tummade redan ;).
    Var det du som hade gjort en beställning i nätbutiken? Jag skymtade ett namn som såg bekant ut...
    Har du slutit med din bloggshop? Annars skulle vi säkert ha kunnat göra bytesaffärer...Om det är du alltså som beställt?
    Trevlig fortsättning på helgen!
    Kramar, Nicole

    SvaraRadera
  4. Såklart man måste längta och planera. Och nu är det bara fyra veckor till advent. Jag försökte sätta på en julcd igår kväll, men maken tittade lite konstigt på mig och sa, är du inte klok..hmm. Men jag har allt smyglyssnat.
    Ha en fin söndag
    Goa kramen
    AnnaMaria
    Ps, ja det är ringin klockor.

    SvaraRadera
  5. Man "måste" ju få vara ute i god tid och planera ;-) Och dit hör också stämningsfull julmusik!

    Är det att vara lite "galen" så älskar jag det fniss.........
    Underbar bild! Julig och fin.

    Ha en fin Söndag
    Kramen
    Heléne

    SvaraRadera
  6. Nej, galen har du nog inte blivit. Än... ;0) Det är ju så jättemysigt med jul! Själv passar jag på att glittra till det lite extra då. Jag är ju mer åt det än det naturliga hållet så att säga. =0) Julmusiken får vänta ett tag till här. Kom precis på att jag ju har tolv längder gardiner att sy före jul. Oops!
    Ha en skön dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är så roligt att träffa likasinnade här i Bloglandia när man inte gör det in real life. de flesta av mina vänner tycker att man sak ta in julen så sent som möjligt medan jag precis som du redan har kört igång. Jippiii för julmys och förberedelser!

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Bilden du visar här ovan som bakgrundsbild högst upp på ett hus, är det ditt hus?
    Nej jag är inte utbildad snickare alls, det är nog så att vi som bor så här blir tvungna, av nöden, att göra allt som vi behöver ha gjort, det är lite som förr.
    Finns inte tillgång till snickare, och så är det en ekonomisk fråga.Det man gör själv kostar inget.
    Så då börjar vi bara och det brukar lösa sig, man ser som hur man ska göra med tiden, och så får man lista ut.Det viktigaste med snickeri är ju bärigheten, så inga väggar rasar osv.
    Du som är så där händig, kan säkert snickra vad som helst om du bara testar, det skulle jag tro.
    Ja då får vi se om du orkar göra en till sjal.
    Jaha din son flyttar snart, visst är det svårt,snyft,snyft.
    Två av mina 4 barn har flyttat. Nu står de andra två i dörren och vill iväg.
    Usch man saknar dem så.
    Och som vi bor så flyttar de minst 6 mil. Dock har dottern kommit till byn igen, med sin familj, så det är kul.
    Närmaste stad är 6 mil, så du kan vara glad som får sån kort bit, då blir det nog jättebra tror jag.
    Sköt om dig.
    Tusen tack för kommentaren, jag gillar också snöoväderbiderna mest.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  9. Nähä galen har u inte blivit.det heter ju att man vill vara ute i god tid och planera eller????Väntar man för länge så finns ju inte tex dom fina sakerna kvar i butikerna heller.jag gillar oxå Peter Göback och sist men inte minst Sanna ,Shirley och Sonjas julskiva ja den är hur underbar som helst.Ha en fin och mysig söndag och en bra start på den nya veckan kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  10. Klart man längtar nu o i smyg har man väl smidit sina planer ett tag vid det här laget.
    Härligt med advent o jul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. Ja du ,jag planerar också för julen,drömhem o trädgårds julmagasin fick följa med hem igår:)vilka fina tunikor du har sytt,du måste vara riktigt händig,ha det så bra kram Eva

    SvaraRadera
  12. Hej!!!
    Hoppas att din första arbetsdag gick bra! man blir ju lite ringrostig, me när man väl är tillbaka igen så känns de konstigt nog inte som om varit borta så länge....

    Underbar scarf du knåpat i hop! jag är så impad!!! Jag var på Kapp-Ahl igår och kollade på deras fina V.kollektion. De blev inget köpt till mig dock...Lilla E fick en ny ROSA täckjacka och scarf i rosa med glitter...ja, de ska börjas i tid! =)

    Eftersom overallen fortfarande är töntig s får vi köra termobyxa + jacka istället! man får ju väljasina strider som bekant!

    De skulle vara SÅ himla kul om vi kunde ses när du kommer hit ner i december!!!!!! Håller tummarna hårt att de finns ett lite hål i schemat för att träffa mig!!!!

    Läkarbesöket förra veckan gick bra, men att kissa där och lämna ett u-prov var inte att tänka på! Sak jobba hemma på onsdag så Lilla E kan i lugn och ro kissa på en potta hemma, förhoppningsvis...blodprov tog de och sen kollade lite. Allt såg bra ut, men de blir ultraljud på njuraran. Remiss är skickad.

    Jag har än så länge bara köpt Allers jultidning. I fredagskväll tog jag fram de gamla tidningarn från förra året och låg och frossade nerbäddad i sängen...maken läser båttidningar och drömmer om sommar och sol istället! =)

    Tänk att de bara är 4 veckor kvar till 1:a advent! Du, när du är här nee så måste du försöka att hinna med ett besök på Jul på Liseberg! De är ju så fint, och de finns mycket att kika på och shoppa!

    Må så gott & ha en bra vecka!
    Massor av stora kramar! Lina

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig och inspirerande blogg! Hit kommer jag igen!

    Ha en fin vecka!
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Jag tog bort inlägget, eftersom jag upptäckte din mail,här, det var den jag frågade efter.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  16. Men det är ju så mysigt med alla planer och förberedelser inför julen! Bäst att vara ute i god tid :)
    Ha en bra dag kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Hej igen!

    Blessed-kortet tycker jag är alldeles underbart, det skulle jag gärna vilja ha! Jag tycker ju att de vita armbanden är underbara också, men kan inte riktigt bestämma mig..Jag tänker ju att de inte hålls rena så länge, även om man bara använder det till fest...
    Trevlig fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Mailar över några bilder på vår lilla nyckelpiga =) Håll tillgodo, de ä inte i världsklass, men ja, ja!

    Såg du på GEKÅS dokusåpan igå??? Jag kikade förstår, jag var ju bara tvungen att kika! Tyckte dock att de visade en lite skev bild av de hela...alla är ju inte Shoppingtokiga som mamman från Malmö! Jösses, va hon shoppade!!!!

    Må så gott, kram, Lina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails