onsdag 3 november 2010

Roligt uppdrag.......




Tjenixen igen.
I tisdags blev det en ganska
oplanerad resa till Gekås i Ullared.
Småbarnen och mina
föräldrar var med,och vi hade så
trevligt.
Lite ditt och datt hade jag ju med
hem,bl a denna stora julduk,2,5 m
lång,och ser lite ut som
kökshandduk.Att den fanns med svart
rand gillade jag.
Mer därifrån får ni se en annan dag.



Visar lite bilder idag,på hur jag
pyntade mitt miniväxthus
till förra advent.
Får se hur det blir i år,säkert
helt annorlunda.



Ett hedersamt uppdrag
har jag fått av Sofie.
Jag ska göra en makeover på
hennes mormors brudklänning.
Ni kan ana att tankarna snurrar
i mitt huvud,vad jag ska
hitta på.

I dag har jag en sån där
fullt-upp-dag.
Mycket inplanerat,och det blir
skönt att pusta ut i
kväll.
Ha det bäst mina vänner.

Kram Anette




8 kommentarer:

  1. Åh, så spännande!!
    Förstår att det snurrar i ditt huvud :). Det kommer bli jättesnyggt, du är såå duktig!

    Kul att det börjar smyga in lite jul i bloggvärlden, jag längtar... Ditt växthus var fint förra året och kommer garanterat att vara det i år igen.

    Önskar dig en härlig höstdag, kramar Maria!

    SvaraRadera
  2. Så fint att du valt det fotot till header. Och vilket uppdrag och ändra en brudklänning, hon vet vad hon gjorde, du är duktig på sånt. Jättefin julduk, läckert att det var svart rand. Jag har aldrig varit i Ullared, är snart den enda av alla jag känner.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria
    Ps, ja täcket har lite tyngd, och man ser att det är handsytt.

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev i växthuset. Jag har också ett lika men jag målade mitt vitt och tog bort allt plast och satte dit hönsnät istället. Den står utomhus ovanför mitt planteringsbort just nu men skulle kanske få komma in i värmen. Hmm, ska fundera ut hur jag ska göra.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket jobb med klänningen, men så kul.
    Å så fint pyntat i lilla växthuset!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Jisses vilket jobb med klänningen.Men så skoj.Fint du pyntat i växthuset.Ha det gott .Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Aha, den Ullaredstur....och så hittade du en så fin duk! Det är trevligt. Vackert pyntat hade du förra året också!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad kul med en oplanerad Ullaredstur! Duken ser väldigt fin ut. Blir nyfiken på vad du hittade mer... =0)
    Makeover på en bröllopsklänning låter väldigt spännande! Förstår att du funderar.
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Va spännande med uppdraget! Förstår att du gillar det!
    Duken var superfin! Vilket fynd!
    Ha en skön helg önskar jag dig!
    Carin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails