söndag 3 juli 2011

Nytt och nött...










......kommer den här urfina butiken att
byta namn till,så småningom.
Än så länge heter den Hem och Design,
och ligger mitt i Vetlanda.


Så här mysigt ser det ut,utanför butiken.







Denna soffan är såå snygg...

Nya söta ägaren Marita,har blandat
in gamla saker och möbler,bland
det nya,och gör så fina arrangemang.
Visst blir det nåt speciellt,med
kombinationen gammalt och nytt?





Vad säger ni t.ex om att ha
ett gammalt rivjärn till ljuskykta,
visst är det charmigt?




Min fiol som jag visat i tidigare
inlägg,kommer från denna butik.



Och dom gamla dricksglasen med
spets på,som jag satte
värmeljus i.


Glas i olika former...






Så småningom kommer också
kläder att finnas.




Ska ni till dessa trakter,
kan jag verkligen rekomendera
ett besök där.





Under sommartiden kommer jag
att göra inlägg lite då och då,
när tid och inspiration finns.


Det här blev ett långt inlägg,
med mycket bilder,men
jag tog så mycket fina bilder i
butiken,och ville visa så mycket
som möjligt.






Jag vill önska er den allra bästa
och härligaste sommaren
och semester.







Ta vara på tiden och njut av lediga
stunder och solglittriga dagar.
Varma dagar på stranden och
mysiga utflykter.



Massa kramar till er alla som tittar
in till mej.








21 kommentarer:

  1. Good morning Anette!!

    Ja det var verkligen an massa härliga bilder! Njuter av att titta på dem!!
    Det är en bra idé att visa lite tips nu inför sommaren..tänkte ta en roadtrip genom småland för att hitta lite "bonnloppisar" så Vetlanda kankse vi kör förbi!!

    Ha nu en fortsatt mysig sommar vännen!!

    Kramis Sanne

    SvaraRadera
  2. Tack Anette för dina fina bilder och trevliga kommentarer!!
    Och som anette skriver så är ni välkomna till Nytt och Nött!!
    Kram
    Marita

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket vackert det fanns i den butiken!
    Ha en finfin söndag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Det är dom bästa butikerna som har både gammalt och nytt, roligt med någon som satsar på det.
    Ser att det finns grönt glas, det har jag span på just nu. Ha nu en härlig semester, och så hoppas vi på lite stabilare väder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Åååå vad massa fint!!! Tack för inspirationen!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Ååååå vad mycket härligt och fint.Ha en skön sommar njut och mys vännen.Ha en skön söndag.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar butik! Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Åh, vad massa fina bilder från en butik som ser väldigt mysig ut.
    Ha nu en skön sommar!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar butik! Där skulle man kunna fördriva mååånga timmar kan jag tro..

    Ha en skön sommar du med!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  10. Härliga inspirerande bilder du visar ! Härlig sommar till dej oxå !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. Vilken butik, massor av fina saker. Man får ju köpfeber bara att se på bilderna.
    Ha en fin och skön sommar du med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Nydelig butikk...så mange flotte bilder du deler med oss..ja dette var en butikk i min smak...

    klem O=)

    SvaraRadera
  13. En skön sommar önskar jag dig också.
    Vilken mysig butik, verkligen inbjudande bilder du visar.
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  14. Vilket charmigt ställe! (Sparar i bakhuvudet om jag kommer förbi Vetlanda!)
    Precis ett sådant rivjärn har jag med ett liten ljuslykta inuti, det blir jättemysigt ljussken också. Men det blir till hösten, nu tänder jag inga ljus direkt :-)
    Stor kram till dig och ha en jättemysig sommar!
    Susanne

    SvaraRadera
  15. Det ser oerhört charmigt ut! Gillar också blandningen mellan nytt och nött.
    Ha en mysig sommarledighet Annette!!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  16. Hej goa Anette!
    Tack för besöket, kul att du tittade in i min lilla trädgård.
    Vilken fin butik du visar härliga bilder från, blev så sugen på att göra ett besök där.
    Är inne på min första semestervecka har bara tagit det lugnt, varit på ett loppis i går långt ute på landet,det blev inga fynd, försäljningen var i en gammal ladugård och allt var ganska smutsigt och ej så inbjudande.
    Imorgon skall jag åka till hantverksmässan i Hjo och även besöka Maries butik Vita Ranunkler.
    Önskar dig en fin helg och en skön sommar!
    kram Raina

    SvaraRadera
  17. Så mysig affär !!
    Ha en riktigt skön fortsättning på sommaren. Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Verkar vara ett fint ställe..... Hoppas att du har härliga sommardagar och njuter av allt som vår fantastiska natur erbjuder..... jag har en liten utlottning inne hos mig, välkommen in att deltaga!
    Kram fr C

    SvaraRadera
  19. Halloj vännen!
    Vilka underbara bilder och vilken underbar butik! Jag håller med dig om att det är något visst med kombinationen av gammalt och nytt. Rivjärnet som lykta var en fin idé. Tyvärr har jag inget sådant rivjärn men nu får jag leta...

    Njut så mycket du kan av vår underbara sommar!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  20. Hej min vän!
    Hoppas att ni har de bra och njuter av sommaren. Är inne på min andra lediga vecka nu, så skönt att släppa allt på jobbet och bara ladda inför vad som komma skall... =) Nu är de nära!

    Vi har gjort ett par små dagsutflykter, men annars håller vi oss hemma så mycket som möjligt.

    Vilken underbar affär! Vi får väl se om de kan bli ett smålandsbesök i höst innan ALV stänger...

    Må så gott & ha en fortsatt skön sommar!

    Kram, Lina

    SvaraRadera
  21. Sehr schoene Impressionen - es ist auch einge schoene Idee, noch zusaetzlich Rosen auf die Schneiderpuppe zu setzen - es freut mich, dass wir inspirieren konnten.
    Es ist ein sehr schoener romantischer Laden.
    Liebe Gruesse von Jacqueline

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails